Oldalak

2010. 04. 30.

Madaras szék, zakós komód és társai

Nagyon szép és különleges dolgokat találtam. A bútorokat, amelyeket most bemutatok egytől-egyig kézzel festették olasz kézműves mesterek a torinói AS Ambienti gyárban, amely Alberto Samorí, tulajdonos nevét rejti. Nem lehet nagy cég, mert saját maga válaszolt nekem, amikor ismeretlenül e-mailben felkerestem. Tőle kaptam a képeket és az információt, amit ezúton is köszönök.
"Az AS Ambienti azzal a céllal jött létre, hogy egyesítse a minőségi bútort nagy kortárs művészek alkotásaival. Az igazi Made in Italy minden formájában, vagyis az egyediség minden formájában. A bútor így több lesz egy egyszerű berendezési tárgynál, valóságos kis remekművé válik, amely átváltoztatja és egyedivé varázsolja otthoni környezetedet." - olvasható a honlapon. Valóban, amikor megnézegettem a honlapot, pontosan valami ilyesmit éreztem, hogy ezekből a bútorokból talán egy-egy darab is elég, hogy feldobjon egy helyiséget. Kétféleképpen gyártják őket, az egyik a katalógus termék, amit úgy fogalmazhatnék, hogy széria gyártás. Ezeket újonnan készítik, mintájuk mindig ugyanolyan és bármilyen mennyiségben utángyártják. Anyaguk tömörfa: nyár, bükk és olasz dió. A másik verzió az egyedi darab. Ezek általában régi szecessziós vagy art deco darabok, melyeket restaurálnak, és újonnan festenek, szintén kézzel és teljesen egyedi mintával. Mindegyikből csak egy darab készül. A képeken ez utóbbi kategóriába tartozó csak a legutolsó szekrényke, a többi széria darab.
Komoly figyelmet fordítanak a festési technikákra, élenjárnak a színek kiemelésében. Az általuk alkalmazott festési eljárások (legyen szó olaj-, akril, vagy vízbázisú festékről) mindig újak és eredetiek.
Samorí úr nem árulta el a mesterek nevét, de hangsúlyozta, hogy mind olaszok és nagy gonddal választották ki őket erre a munkára. Mit mondjak, szerintem ez látszik a bútorok minőségén.
Azt tanácsolom nézzétek meg a honlapot is, ha tetszenek, mert ott sokkal több és színesebb remekművet is láthattok. Jó nézegetést!




5 megjegyzés:

aletta írta...

Nekem a honlapról a fekete-fehér csíkos, ezüstlábú szék a kedvencem, pedig nem is szeretem a fekete-fehéret, de azt a széket bevállalnám.

sea970 írta...

Hol van itt a zakó?
Valahogy összecsúsztak a képek...

Klein Kinga írta...

Ugye milyen jók? Nekem a fekete alapon narancsos árnyalatú virágokkal díszített asztal jön be a leginkább, szeretem azt az etnós beütést benne.Ha én választok képeket, az biztos benne lett volna, de úgy kaptam őket.

Klein Kinga írta...

@sea970: A zakós komód a 2. és 3. képen látható piros nyakkendővel, na megvan?

sea970 írta...

Nincs. Nálam egymásba vannak csúszva a képek. Mindenki másnál jól látható? :-(

Fb. like

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails