Oldalak

2012. 09. 17.

Egy kávé a Hadikban 2012-ben - Dorcsinak

Éppen két éve 2010. szeptember 17-én nyílt meg Budapesten a felújított, két elkülönült részre osztott  Hadik Kávéház. Ebből az alkalomból, mivel a Szatyorban már sokszor jártam, meglátogattam azt a részét, melyet hagyományos kávéházi stílusjegyek szerint rendeztek be, és megkóstoltam a nemrég kreált, a Karinthy család régi süti hagyományait felidéző Karinthy szeletet. A süti nem bűvölt el annyira, de ez ízlés kérdése,  cappuccino viszont annál finomabb volt és a hidegbe hajló estében kellemesen elüldögéltünk a színes égőkkel hangulatossá tett teraszon, mert finom meleg plédek is rendelkezésre állnak a fázós vendégnek. Furcsa, de jó érzés belegondolni abba másik, múlt századi világba, mely filmekből és könyvekből olyan ismerős és amely itt talált magának otthont, ebben az épületben, ahol most is elüldögélhetek egy csésze kávé, vagy egy pohár sör mellett. 

Linkek:
Aki szeretne többet tudni a Hadik történetéről: www.litera.hu
A Hadik blogja: hadikkavehaz.blog.hu/
Kópis Benedek írása a Szatyor Bárról, képekkel: http://agyasztaltv.blog.hu/2010/09/20/pislogtam_mint_hal_a_szatyor_ban 

Saját fotóim:














Átvett képek a belsőről és a régi hangulatról:









5 megjegyzés:

Szilvai írta...

Tudom, hogy sznobság, de az a bajom a kávéházakkal (csak kevésben voltam mostanában, az igaz), hogy egyféle, rendszerint olasz, olasz pörkölésű kávéjuk van. Pont a Hadikban ittam tavaly, nem ízlett. Mióta néhány helyen lehet bécsi pörkölésű kávét inni, nekem hiányzik egy ilyen helyről a többféle kávé.

Névtelen írta...

Very nice post. I'm tweeting it. Thanks.

Klein Kinga írta...

@Szilvai:Nem sznobság, kultúra. Nem lenne rossz, ha minél többen tudnák ezt, hogy van egyáltalán többféle.
Kevés helyen lehet egyáltalán kapni. Én is ittam már bécsi pörkölésű kávét és sokkal lágyabb volt mint az olasz, el kell ismernem, pedig olasz mániás vagyok :)

Klein Kinga írta...

@Ben Stewart: Thank you, take it, share it! It's my pleasure.

Szilvai írta...

El vagyok kényeztetve, néhány piacon van Semiramis kávézó, ahol kiválaszthatod, hogy milyen eredetű és milyen pörkölésű kávét akarsz inni. A városban mindig szenvedek, ha kávézni akarok. :))

Fb. like

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails